Wednesday 18 August 2010

POLITIK MEMBABI BUTA UMAT ISLAM BINASA

Di bulan Ramadhan ini ramai mengambil kesempatan untuk menambah pahala. Ada yang melipat kali gandakan amalan ibadat mereka kepada yang Esa, ada yang membayar zakat untuk menyuburkan harta mereka, ada yang menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukannya dan sebagainya. Tidak ketinggalan ada juga yang membuat jamuan, gotong-royong atau program berbuka puasa di masjid-masjid untuk menambahkan lagi pahala mereka. Selalunya ahli-ahli politiklah yang selalunya sibuk mengadakan program dan sebagainya di bulan Ramadhan yang mulia ini.

Tapi paling mendukacitakan apabila niat untuk merapatkan ukwah dan membantu sesama umat Islam yang kurang bernasib baik di bulan Ramadhan ini dinafikan dan lebih meloyakan lagi dipolitikan semata-mata kepentingan politik sempit. Inilah yang terjadi dibeberapa kawasan ahli Parlimen/Adun UMNO apabila hasrat mereka untuk mengadakan program sempena bulan Ramadhan dinafikan oleh ahli jawatankuasa masjid atau surau yang dikuasai oleh PR. Yang peliknya kenapa perkara sebegini wujud hanya pada umat Islam? Kalau dilihat di rumah-rumah ibadat bukan Islam, siapa saja boleh datang untuk mengadakan program dan menghulurkan bantuan tidak kira walaupun mempunyai fahaman politik yang berbeza.
Tapi yang berlaku pada umat Islam amatlah berbeza, walaupun Ahli Parlimen UMNO mempunyai niat murni untuk menghulurkan bantuan atau merapatkan ukhwah sesama umat Islam tapi ia dinafikan oleh pemimpin/pengikut PR yang mempunyai pemikiran dangkal dan sempit politiknya. Paling meloyakan apabila jawatankuasa masjid yang dikuasai oleh PR ini menafikan program oleh Ahli Parlimen/Adun UMNO dengan alasan tidak membenarkan politik di dalam masjid, itulah kata mereka.

Tapi yang peliknya, apabila pemimpin politik dari PR tidak pula mereka nafikan sebaliknya mereka mengalu-alukan diadakan program di masjid atau surau mereka. Inilah politik yang sedang melanda dalam negara, oleh kerana terlalu taksub kepada satu-satu parti ada pihak sanggup ketepikan ajaran agama yang mereka anuti. Semua ini berlaku kerana mereka-mereka ini sudah termakan dan tertipu dengan dakyah pihak tertentu yang ingin melihat ukwah umat Islam hancur binasa.

Jika sebelum ini politik negara dihanyirkan dengan keadaan seperti adanya sembahyang Jumaat 2 Imam, wujudnya masjid Pas dimana ahli Pas tidak akan mengerjakan sembahyang di masjid/surau BN, perceraian atau putus persaudaraan kerana fahaman politik berbeza tapi semua ini sudah beransur hilang dalam politik negara. Tetapi sejak Pas mula berkawan dengan rakan dari PKR dan Dap sertaa mereka mulai mempunyai ‘kuasa’ sikap sedemikian kembali menguasai diri mereka.

Perkara ini bukan berlaku di semua negeri, sebaliknya hanya beberapa negeri yang pengikutnya begitu taksub kepada parti mereka secara membabi buta. Apatah lagi dibelakang mereka adanya juak-juak yang sengaja ingin melihat umat Islam hancur binasa bertelingkah semasa mereka. Umat Islam terutamanya pengikut Pas tidak sedar akan strategi pihak bukan Islam dari PKR dan Dap yang sanggup turun padang menghadiri program berbuka puasa dengan mereka dan dengan berbuat demikian, maka semakin bertambah yakinlah juak-juak Pas terhadap pemimpin bukan Islam dari PKR dan Dap serta ditambah lagi jika mereka memperagakan baju Melayu dan berkain pelikat ketika menghadiri program berbuka puasa.

Strategi yang dijalankan oleh PKR dan Dap ternyata amat berkesan dan berjaya kerana apa yang berlaku pada umat Islam sudah pasti seperti yang telah mereka rencanakan. Kalau boleh mereka ingin jadikan umat Islam di Malaysia sama seperti apa yang berlaku di Iran dan Iraq serta di Timur Tengah lain di mana wujudnya pertelagahan umat Islam kerana mempunyai perbezaan ideologi dalam politik dan agama. Apabila pertelingkahan umat Islam ini semakin menjadi-jadi, di mana umat Islam yang berbeza fahaman politik sudah tidak boleh duduk semeja, permusuhan dan pembunuhan sesama umat Islam akan terjadi dan sebagainya maka senanglah mereka merampas mana yang ada.



3 comments:

Anonymous said...

saya sokong!

good man said...

It is undeniable that malays are stupid, incapable and lazy. Why don't they just humbly admit the facts and repent and learn from other races especially Chinese?

What is the point to argue here and wasting time again?

From the first onwards we were merely telling the truths. It wasn't us who think that way but their own Badawi as well.

All malays should go and read the newspaper, even Badawi is ashamed of maintaining the NEP after 34 years of implementing it and these malay baboons are still asking for it.

Even Badawi wanted them to compete on a level playing field.

So what does all these tell the world? It sends a very clear message that it is malays themselves who are incapable and lazy and they don't even want to admit it and make a change!

That is the biggest shame of all.

Can't you see, it is all back to square one. Year in, year out, some talk for half an hour, some one, some two. Some sing, many belt out their most recent released 'pantun'.

After all. Malays are good at that. Suggestions after suggestions, some good, some impossible to realize.

But, do you see any of these materialised? Hardly. Why, why and why???

Because the malays can never change. Never! Why?

The leaders forgot it or were they simply didn't want to address and admit that the actual disease is the malays and the remedy itself is also, the malays. They can never change. What is it about the malays?

Firstly as you all know, they are a lazy species. Since the beginning of time they have been like that. Even the encyclopedia called them as lazy people. I think those British with their accent tried to call them 'malas', and if you put 'y' in, it becomes 'malays'.

Embracing Islam make them a worse lot. Now they have a license to kill anything that gets into their way.

Malays are ungrateful lot. In reality, they just can't live or open their minds for others. When Mahathir said that they are complacent, they put him in jail. When Mahathir encouraged them to learn English language, they got angry with him, saying it is a 'bahasa penjajah'.

When other races 'maju', they got angry with them too. That was why at the end of Mahathir his regime, he said this, "I have achieved greatness as a prime minister, but I only fail in one thing, changing the malays."

Well, nothing to be surprised about anyway since Mahathir is not really a malay, and I guess that was why the malays were angry with him.

Drug abuse, hate, incest, liberal extremism (culture of miniskirts and gay marriages), murder, parochialism, racism, rape, religious fanaticism, snatch theft, spoilt bratty behavior, tribalism, wife abuse, child abuse, all that is associated with the malay race.

To them, malay is the biggest impediment towards building a truly Malaysian nation, and should be chucked into the dustbins of history.

A genetically flawed race cannot be fixed by politically. Nature will take its course and globalization will put them out to pasture.

What have we got now?

Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay peoples to adopt Chinese culture which is superior?

From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malays from Indonesia invaded it.

Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia!

Anonymous said...

Good man is actually a bad man, worst racist at the highest order.