Wednesday 27 January 2010

NEGARA AKAN HANCUR JIKA PR MEMERINTAH NEGARA


Negara akan hancur jika PR memerintah negara. Ujian buat PR yang memerintah beberapa negeri seperti Kelantan, Pulau Pinang, Kedah dan Selangor telah membuktikan bagaimana mereka tidak berdaya membangunkan ekonomi negara dan mentadbir serta mengurus kerajaan. Sebaliknya kerajaan PR berjaya dan maju kehadapan dalam mencipta konflik dan suasana tidak tenteram dalam negara sehinggakan rakyat keliru dengan kenyataan-kenyataan diluar batasan fikiran manusia.

Kerajaan PR menganggap diri mereka ‘maksum’ namun akhirnya rakyat mula sedar akan penyelewengan seperti rasuah, kronisme, salah laku seks, salah guna wang kerajaan negeri dan sebagainya didedahkan. Begitu juga dengan usaha-usaha memecah belahkan rakyat yang giat dijalankan oleh kerajaan PR di dalam negara.

Penyelewengan dan salah guna kuasa inilah yang menyebabkan beberapa pemimimpin mereka ambil keputusan keluar parti. Namun, sebenarnya gerakan politik PR ini ada pemain atau pencaturnya. ‘Mereka’ hanya melontarkan idea, tapi kerja atau pelaksanaannya dilakukan oleh rakan-rakan ‘mereka’. Cuma rakan-rakan ‘mereka’ tidak sedar atau ‘buat-buat tidak sedar kerana gilakan kuasa’ bahawa mereka hanya diperbodohkan.

Kerana ‘mereka’ ini tahu, Melayu berpecah dua maka senanglah ‘mereka’ mengadu dombakan banyak perkara. Kini ‘mereka’ galak merencana dan menyusun rangka untuk menundukan kuasa yang ada. Hari ini ‘mereka’ boleh dikatakan melapangkan dada kerana apa saja isu yang timbul maka rakan-rakan ‘mereka’ akan pertahankannya. Dengan kata lain, rakan-rakan ‘mereka’ sudah ‘terpedaya’ dengan cara tolak ansur dan menghormati rakan dalam setiap tindakan.

Jika kita pelajari sejarah, bangsa Yahudi sejak sekian lama mengorak langkah menguasai dunia. Mereka bergerak secara halus, menguasai ekonomi, politik, sosial dan sebagainya, dengan kata lain mereka tidak menggunakan kekerasan sebaliknya akal mereka memainkan peranan. Ketika era penjajahan German, pemerintah German iaitu Hitler mengambil jalan singkat menjalankan ‘penghapusan’ buat kaum Yahudi. Jutaan bangsa Yahudi di negara-negara mereka takluk di bunuh. Dibunuhnya bangsa Yahudi oleh Hitler adalah kerana bangsa Yahudi pada masa itu sudah menguasi Amerika cuba menguasai dunia dan negara German juga dikatakan cuba dikuasai oleh bangsa Yahudi.

Akhirnya, setelah German dikalahkan, Hitler pula dibunuh kejam dan bangsa Yahudi meneruskan rancangan. Pada hari ini, setelah kuasa ekonomi, politik dan sebagainya di telunjuk jari mereka, negara German tidak pula mereka serang. Sebaliknya negara Islam menjadi mangsa dendam apabila bumi Palestine dihancurkan, Lubnan dihuru-harakan, Afghanistan dikuburkan, Iraq dicincang dan negara-negara Arab lain seperti Iran bakal menanti habuan. Tiada siapa boleh menentang kerana segala-galanya ditangan mereka dan Islam adalah musuh nyata mereka.

Itulah juga apa akan terjadi pada kita, jika kerajaan PR memerintah negara. walaupun ‘mereka’ tidak tidak boleh mewakili semua kerusi Parlimen dan Dun dalam negara, tapi cukup jika mereka menguasai majoriti dalam Kerajaan Pusat untuk merampas segalanya. Tindakan Pas yang ingin memberi ruang dan peluang kepada rakan ‘mereka’ yang bukan Islam bertanding atas tiket Pas dilihat strategi mereka yang sudah mengena. Apakah akan terjadi pada kita jika mereka ini berkuasa? Sedangkan hari ini, ekonomi hakikatnya ‘mereka’ lah yang menguasainya.

Sebuah negara Islam dan undang-undang Hudud sudah tidak diperjuangkan (kerana perlu langkah mayat Karpal Sigh jika nak laksanakan) sebaliknya mempertahankan penghinaan ke atas Islam oleh rakan-rakan pemimpin mereka dan ‘menghalalkan’ penggunaan khalimah ‘Allah’ hanya semata-mata untuk meraih sokongan bukan Islam. Jika sikap ini berterusan, rakyat semakin dikelirukan bangsa kita akan kerugian.

Akok@Baulu

1 comment:

Anonymous said...

ckp 1 malaysia tp u samakan pembangkang sama mcm YAHUDI.. So patut ke UMNO tarik wakil rakyat dr pembangkang sedangkn u samakan pembangkang dgn yahudi? patut ke org yg u samakan dgn yahudi masuk dalam umno? i ok dgn umno tp u x patut buat statement mcm neh sbb nanti xde org nk support umno. Mcm JKKK jgk,spatutnya dipilih dr kalangan yg agak berpendidikan,jgn amik org yg iQ zero..org yg iQ zero ni x boleh jd pemimpin kampung kerana dorang cuma pentingkn diri. I sokong JKKK dipilih dr org yg berpendidikan yg tau berfikir secara rasional. Tq