Monday 1 March 2010

LIM KIT SIANG TAK FAHAMI ISLAM

Setelah hukuman sebat dilaksanakan oleh Kerajaan BN ke atas pesalah yang melakukan zina maka muncullah suara-suara sumbang mempertikaikan hukuman sebat tersebut. Alasan mereka hukuman yang dilaksanakan adalah penindasan buat kaum hawa dan tidak mampu menghalang atau menginsafkan pesalah berkenaan. Lebih menyedihkan apabila bantahan itu diluahkan oleh umat Islam sendiri. Kedangkalan sesetengah umat Islam dalam mempertikaikan hukuman Islam menunjukkan tidak konsistennya Islam itu sendiri pada pandangan bukan Islam.

Jadi, apabila melihat wujudnya perbezaan pendapat dan percangahan menetatapkan sesuatu fakta, ia memudahkan serangan bukan Islam ke atas umat Islam. Maka janganlah kita melenting dan menjadi jaguh apabila adanya bukan Islam seperti Lim Kit Siang membantah tindakan hukuman sebat kepada pesalah zina Islam. Tindakan pihak pembangkang seperti Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang meraih simpati pemimpin luar negara terutamanya di Australia bukanlah perkara biasa, kerana negara lain sudah tidak menerima kehadiran mereka jadi Australia lah satu-satunya tempat bagi mereka menyerang dan menghina negara kelahiran mereka sendiri semata-mata untuk mencapai cita-cita peribadi mereka.

Bukankah Nik Aziz juga sudah mengajar kita bahawa bukan Islam seperti Lim Kit Siang ini tidak memahami Islam, jadi tak usahlah memarahi Lim Kit Siang. Biarlah Lim Kit Siang memburukkan nama negara, mempersenda hukuman sebat dan Islam ini kerana Nik Aziz ‘membenarkan’. Sebab itulah Nik Aziz sehingga sekarang mengambil sikap untuk ‘tutup mulut’ berhubung hukuman sebat. Lagipun beliau ‘takut’ pada Karpal Sigh (Singh Is King) Raja buat pengikut Sigh di Malaysia. Kerana Raja Sigh ini pernah berkata pada Nik Aziz, langkah mayat dia dulu kalau nak tubuhkan negara Islam.

Sebab perintah/titah dan ‘larangan’ langkah mayat Raja Sigh itulah maka Nik Aziz ambil pendirian ‘membela’ dan ‘membelakangkan’ Islam semata-mata akur dengan arahan Raja Sigh tersebut. Jadi adakah bukan Islam seperti Lim Kit Siang akan cuba memahami hukam Islam sedangkan umat Islam sendiri seperti Nik Aziz tidak mempertahankan hukum Islam yang mereka perjuangkan sebelum ini?

Jadi jika perkara ini di jaja ke luar negara, terutamanya negara-negara yang sentiasa menanti untuk meruntuhkan umat Islam, sudah pasti ia memberi kemenangan buat mereka. Sebabnya, umat Islam di dalam negara kita sendiri mempunyai pendirian yang berbeza dalam melaksanakan hukum Islam. Inilah maruah yang terpaksa dibayar oleh rakyat Malaysia setelah politik menguasai agama dan agama dipergunakan untuk menjayakan cita-cita politik.

Akok@Baulu

1 comment:

Anonymous said...

Kenapa Lim Kit Siang berani tegur pasal hukum Islam? sebabnya yang Islam sendiri tidak sepakat mempertahankan agama Islam. sebaliknya asyik sibuk bergaduh sesam sendiri. Inilah hadiah buat rakyat Malaysia yang berama Islam.