Friday 6 November 2009

BEKAS MUFTI PERLIS VS JAIS

Penahanan Dr. Mohd Asri, bekas Mufti Perlis oelh JAIS menarik perhatian seluruh masyarakat. Beliau di tahan kerana melanggari undang-undang pelaksanaan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor 2003 mengenai tauliah penceramah yang tertakluk di bawah Seksyen 119(1).

Apakah motif sebenar penahanan Dr. Mohd Asri ini? belum sempat penahanan Dr. Mohd Asri ini di bawa ke mahkamah, Ahli Parlimen Shah Alam dengan nada keras menyatakan penahanan ini ada motif politik. Jika benar apa yang dikatakan oleh Ahli Parlimen Shah Alam, ini bermakna penahanan Dr. Asri ‘di kambing hitamkan’ semata-mata untuk menjayakan agenda politik pihak tertentu. Siapakah pihak atau pemain politik tersebut?

Atau ia sebenarnya agenda PR Selangor untuk memerangkap BN kerana BN lah yang selalu menangkap penceramah-penceramah yang suka mengkritik BN. Tidak mustahil jika ini adalah perancangan PR Selangor untuk melumpuhkan BN di Selangor. Tidak mustahil juga ia adalah senjata untuk menutup segala pergolakan dan kecelaruan dalam pentadbiran PR Selangor yang sedang melanda mereka pada masa ini.

Jika ini benar, bermakna PR Selangor sememangnya mempunyai agenda tersembunyi dan menjadikan Dr. Asri sebagai ‘batu loncatan’ untuk menghalalkan agenda mereka untuk memburukkan BN.

Akok@Baulu

No comments: