Monday 12 April 2010

KATAK OH KATAK MARILAH MELOMPAT


September 16 2008 adalah detik bagaimana Anwar Ibrahim mencetuskan idea apabila menyatakan akan berlakunya peralihan kuasa Kerajaan BN kepada PR. Beliau juga mendakwa hampir separuh ahli Parlimen dan Adun BN/UMNO akan melompat kepada PR dan beliaulah yang bertungkus-lumus menjaja dan memujuk, melobi serta cuba merasuah ahli BN/UMNO supaya masuk PR. Nafsu besar Anwar dicanang disemerata dan sepelusuk negara sehinggalah beliau mengarahkan beberapa pemimpin kanannya mengekori rombongan ahli Parlimen BN/UMNO sehingga ke luar negara pada satu masa. Namun hasilnya tiada, sebaliknya puluhan ribu ringgit wang rakyat yang mereka pungut pada setiap sesi ceramah dihabiskan begitu saja.

Semuanya dilakukan hanya kerana mengejar cita-cita dan memenuhi nafsu besar Anwar untuk ke Putrajaya. Bagi Anwar dan rakan-rakannya dalam PR, tindakan membeli dan melobi supaya ahli Parlimen BN/UMNO melompat parti adalah usaha murni. Kini, walaupun 16 September akan kembali buat kali ketiga akhirnya apa yang Anwar lakukan untuk mengheret ahli BN/UMNO masuk PR terkena batang hidungnya sendiri. Kali ini anak didiknya sendiri boleh dikatakan setiap hari melompat keluar parti dan berduyun-duyun lagi akan turut menyusuri.

Apabila apa yang dikatakan sebelum ini terkena batang hidung sendiri, mulalah mereka meracau seperti manusia yang lupa diri. Jika dahulunya haram mereka kata halal, hari ini yang halal pula mereka haramkan sebabnya hanya untuk menghalalkan apa yang telah diperkatakan oleh mereka tempoh hari. Seperti dakwaan Dewan Pemuda Pas yang memutuskan bahawa ahli Parlimen Pembangkang yang keluar parti dan menjadi ahli Parlimen bebas haram, sebaliknya jika ahli Parlimen BN/UMNO bertindak sebaliknya adalah halal.

Nampaknya segala halal dan haram di dunia ini ditentukan oleh parti Pas, haram jika orang lain buat tapi semuanya halal jika Pas dan rakan-rakannya buat termasuk Dap. Haram bagi orang BN menerima tajaan untuk menunaikan haji kerana ia adalah rasuah tetapi halal bagi Nik Aziz ditaja oleh syarikat yang telah mendapat habuan kontrak kerajaan negeri. Hanya kerana kepentingan parti dan politik sempit, halal dan haram dijadikan madah untuk menarik sokongan. Sedangkan apabila ada bukan Islam menghina Islam dan mempersendakan Islam mereka mempertahankan. Begitu juga dengan masalah sosial rakan seperjuangan mereka yang mengamalkan seks sebelum perkahwinan, dipertahan dan dijulang kerana itu hak individu dalam keseronok kehidupan.

Jika inilah madah perjuangan, agama Islam yang dilaungkan hanyalah omongan semata-mata untuk menarik sokongan. Istiqomah perjuangan juga sudah hilang pertimbangan kerana dahulunya halal sekarang haram dan begitulah sebaliknya. Tidak salah kita berkawan kerana semuanya makhluk Tuhan, tetapi apabila agama Islam sanggup digadai dan ditelanjangkan hanya kerana laparkan pangkat dan kedudukan maka wajiblah beramai-ramai berhijrah mencari kebenaran.


Katak oh katak mengapa kau melompat
Baik aku berhijrah sebelum terlambat,

Katak oh katak kenapa kau melompat
Bagaimana aku tak melompat takut nanti kena liwat,

Katak oh katak kenapa kau melompat
Bagaimana aku tak melompat mereka semua cakap lebih baik dari Malaikat,

Katak oh katak kenapa kau melompat
Depa semua berlagak macam hebat tapi lebih hina dari anjing kurap,

Katak oh katak kenapa kau melompat
Aku rela dikerat demi untuk mempertahankan agama dari dihina oleh geng peliwat,

Katak oh katak kenapa kau melompat
Tunggulah nanti ramai lagi yang akan melompat.


Akok@Baulu

No comments: