Friday 17 April 2009

SANGGUP DITELANJANGKAN DEMI KUASA

Bahagian 1


Kembalinya Elly dalam barisan Exco dan pentadbiran Kerajaan negeri Selangor membawa sejuta satu kebencian buat rakyat Selangor. Samada kepimpinan PR di bawah MB nya adalah satu pentadbiran bersih atau satu bentuk pentadbiran baru dalam alaf moden ini. sebabnya ramai berkata, apa yang berlaku dalam pentadbiran Selangor di bawah MB nya macam ada yang tidak kena.

Ramai yang tidak puas hati kerana bulan madu Elly yang di halalkan oleh MB nya selama 2 bulan ternyata membazir dan buang wang rakyat. Elly juga yang bercuti selama 2 bulan di beri makan ‘gaji buta’ dan dihantar bercuti di luar Negara untuk membazirkan wang rakyat. Kenapakah hasrat Elly yang telah mengemukakan surat perletakkan jawatannya ditolak oleh MB Selangor? Sebaliknya MB Selangor arahkan supaya Elly bercuti rehat dan menghabiskan wang rakyat di luar Negara dan sehingag selama 2 bulan pengundi di kawasannya di abaikan kebajikannya.

Jika ini berlaku pada ahli BN, cuba kita bayangkan apakah agaknya gesaan dan tindakan PR. Sudah pasti mereka akan berarak dan para ‘ayam sabung’ dan ‘pak tolol’ yang menjadi ‘tukang karut’ atau dalang PR akan mengadakan demontrasi kononnya membantah tindakan tidak bermoral lagi rendah maruahnya dengan membenarkan pemimpin yang sepatutnya menjadi contoh kepada rakyat sebaliknya menunjukkan contoh paling laknat dalam kehidupan seseorang manusia terutamanya bagi yang beragama Islam.

Peliknya juga sehingga hari ini, lelaki yang didakwa kekasih Elly tidak muncul dan tidak membantu polis dalam menyelesaikan kes tersebut. Sebaliknya ada dakwaan menyatakan bahawa lelaki tersebut telah disorok oleh pimpinan tertinggi PR supaya tidak terbongkar banyak lagi rahsia kepincangan dan salah laku serta salah guna kuasa dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor. Kerana Elly ada menceritakan pada kekasihnya apa sebenar berlaku dalam Kerajaan Selangor.

Bersambung........

No comments: