Friday 24 July 2009

KEMATIAN TEOH BENG HOCK ANGKARA SIAPA?

BAHAGIAN II


Hasrat ‘syaitan bisu’ mengajak rakyat supaya bangkit menentang Kerajaan tidak mendapat sambutan. Walaupun perhimpunan untuk ‘menuntut keadilan’ bagi Teoh yang diadakan di Stadium Kelana Jaya Ahad lalu diadakan, namun yang hadir tidak seperti yang diharapkan iaitu hanya kurang dari 2000 orang. Dengan kata lain, strategi ‘syaitan bisu’ menghasut rakyat tidak mendapat sambutan.

Apa yang berlaku sememangnya strategi ‘syaitan bisu’ dengan hasrat rakyat akan betindak di luar kawalan kewarasan seperti apa yang berlaku pada 1998. Itulah strategi ‘syaitan bisu’, hasrat mereka adalah untuk mewujudkan keadaan huru-hara dengan harapan rakyat keluar mengadakan bantahan di jalanan. Selagi strategi mereka tidak berjalan, selagi itulah mereka akan menyatakan dan menuduh SPRM dan Kerajaan BN dalang disebalik kematian Teoh.

Tapi lebih memeranjatkan para pemimpin ‘syaitan bisu’ apabila keluarga mendiang Teoh dilihat enggan memberi kerjasama kepada mereka apabila menolak cadangan menggunakan pakar luar negara untuk menyiasat punca kematian Teoh. Sebaliknya keluarga Teoh telah memberi kepercayaan sepenuhnya pakar-pakar dalam negara untuk mencari punca kematian Teoh. Keluarga Teoh dikatakan sudah tahu apa punca sebenar kematian anak mereka berbanding pemimpin-pemimpin ‘syaitan bisu’ yang dikatakan telah menggunakan kebijaksanaan Teoh bagi melakukan penyelewengan dalam pentadbiran mereka.

Teoh dikatakan tahu segala perancangan ‘syaitan bisu’ di Selangor dalam usaha mereka untuk menjayakan strategi Malaysian Malaysia yang dipusakai oleh Lee Kuan Yew. Sebelum Selangor di tawan kembali oleh BN atau diambil alih oleh pentadbiran di bawah Pas, ada dakwaan menyatakan mereka terlebih dahulu perlu mangaut segala bentuk kekayaan dan ‘harta’ bernilai di bumi Selangor. Sebab itulah segala bentuk hasil yang diperolehi oleh jabatan, agensi atau anak syarikat kerajaan negeri, mereka akan pastikan masuk dalam kantong mereka. Maka tidak hairanlah seperti yang didakwa dan yang dibongkar oleh para pemimpin BN Selangor bahawa ‘syaitan bisu’ telah mengarahkan supaya wang dari Pusat Zakat Selangor juga di isi dalam kantong mereka.

Ada pihak mendakwa, sumbangan beberapa ahli Parlimen Dap Selangor kepada Masjid dan surau disekitar Selangor sebenarnya adalah wang dari Pusat Zakat Selangor. Inilah Strategi ‘syaitan bisu’ untuk meraih sokongan politik orang Melayu sama seperti kenyataan Lim Guan Eng sebelum ini kepada penyokong Pas bahawa beliau akan memeluk Islam jika bapa beliau meninggal dunia. Beginilah cara dan tindakan Dap untuk mengalih pandangan dan sokongan rakyat dalam mencapai segala impian politik mereka.

Jika sebelum ini mereka berjaya mengajak penyokong Pas memberi sumbangan dalam menyatakan pendirian isu Adun Bukit Lanjang, kali ini sekali lagi Pas ‘dikeldaikan’ dengan kematian Teoh. Nampaknya Pas sentiasa diheret untuk memberi sokongan dan tindakan mengheret Pas dalam strategi ‘syaitan bisu’ hanyalah semata untuk berselindung disebalik perjuangan Islam Pas. Ia adalah untuk menyakinkan rakyat dengan andaian jika pemimpin Pas yang alim dan warak turut sama sedikit sebanyak ia menarik kepercayaan dan sokongan orang Melayu.

Hakikatnya Teoh tertekan dengan salahguna kuasa yang diletak dibahunya dan oleh kerana beliau merupakan aset penting SPRM untuk membongkar segala penyelewangan dalam kerajaan PR, maka tindakan yang paling bijak ialah ‘menghapuskan’ riawayat Teoh untuk mengelak terbongkarnya lebih banyak penyelewengan dalam PR di Selangor. Apa yang menakutkan ‘syaitan bisu’ ialah segala bentuk penyelewengan bukan saja di Selangor terbongkar bahkan di Perak dan Pulau Pinang juga turut dibongkarkan.

Mungkin juga untuk menutup segala kepincangan dan kelemahan mereka seperti apa yang terkandung dalam DVD yang diedarkan oleh penduduk di Kampung Buah Pala dimana beberapa pemimpin tertinggi Dap seperti Karpal Singh dan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang berjanji untuk mempertahankan penempatan penduduk di Kampung Buah Pala tetapi akhirnya janji tersebut telah dinodai. Inilah yang ingin ditutup oleh Dap dan langkah terakhir ialah dengan menyusun strategi dan menghasut rakyat supaya bertindak mengikut emosi. Teoh dijadikan ‘umpan’ untuk menghalalkan strategi dan Pas diajak sekali untuk menarik sokongan orang Melayu berdiri di barisan hadapan sekali.

Jika suasana tidak tenteram dan tidak lagi terkawal, ‘syaitan bisu’ perlulah bertanggungjawab kerana merekalah yang mempertikai dan menghasut rakyat supaya bertindak di luar emosi.





Akok@Baulu












Publish Post

No comments: