Sunday 19 July 2009

KEMATIAN TEOH BENG HOCK ANGKARA SIAPA?



Nampaknya ‘syaitan bisu’ memulakan strateginya untuk menghukum BN dan juga SPRM berhubung kematian Setiausaha Politik Exco Selangor yang juga Adun Seri Kembangan. Kematian Teoh diambil kesempatan sepenuhnya oleh PR untuk menghukum BN dan SPRM seolah-olah apa yang berlaku di atas kematian Teoh adalah berpunca dari SPRM. Tak mustahil mereka akan menyalahkan BN diatas apa yang berlaku tapi buat masa ini SPRM di minta oleh mereka supaya bertanggungjawab.

Strategi dan perancangan rapi ‘syaitan bisu’ nampaknya mula menarik simpati dan sokongan rakan-rakan dalam PR. Rata-rata blog dan media pro PR mula menyerang dan menabur fitnah seoalah-olah ia dilakukan oleh SPRM ataupun Kerajaan. Para pemimpin PR dari PKR, Dap dan Pas mula mengorak langkah dengan mencipta suasana huru-hara di Shah Alam. Pada awalnya mereka berkumpul di perkarang Plaza Masalam di Shah Alam, apabila di halang polis mereka bergerak pula di Dataran Shah Alam.

Untuk menjayakan strategi yang telah telah dirancang, ‘syaitan bisu’ mula menyebarkan dan mengajak orang ramai mengadakan perhimpunan di Stadium Kelana Jaya. Yang menyedihkan ialah apabila Kerajaan Negeri Selangor menjadi dalang untuk menghimpun rakyat kononnya bagi menuntut keadilan di atas kematian Teoh.

Kerajaan Negeri Selangor akan mengadakan perhimpunan solidariti ‘Perhimpunan Rakyat’ untuk menuntut keadilan bagi mendiang Teoh Beng Hock yang mati di Plaza Massalam, Shah Alam pada Ahad, 19 Julai di Stadium Kelana Jaya, Petaling Jaya jam 4.30 petang. Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berharap pihak polis bertimbang rasa ketika mengendalikan orang awam dalam perhimpunan tersebut serta dapat memahami sentimen orang awam yang secara umumnya sedih dan marah atas kematian Teoh (HarakahDaily.Net 17 Julai 2009).

Pelbagai andaian dan tanggapan dibuat oleh para pemimpin dan penyokong PR dan mereka memang meletakkan kesalahan tersebut di tangan SPRM. Begitu licik dan hebat permainan sandiwara PR dalam usaha mereka menagih kembali sokongan rakyat setelah pendedahan demi pembongkaran ‘kemungkaran’, ‘kebangsatan’ dan ‘penipuan’ yang mereka lakukan telah terbongkar. Ia bertujaun semata-mata untuk menutup dan melenyapkan isu Kampung Buah Pala di Pulau Pinang, isu perlantikan ahli majlis Pulau Pinang, isu kediaman Ketua Menteri Pulau Pinang, isu keretakan hubungan Pas dalam PR, isu Kerajaan Perpaduan dan perlbagai lagi isu lain seperti rasuah, salah guna kuasa dan sebagainya dari rakyat mengetahuinya.

Kurangnya majoriti undi yang dimenangi oleh Pas di Manek Urai pada pilihan raya kecil Selasa lalu adalah bukti bahawa populariti PR semakin terjejas dan menurun. Oleh kerana takut virus itu melanda lagi teruk, terutamanya di Selangor dan Pulau Pinang, maka ‘syaitan bisu’ memulakan sandiwara dan mereka sanggup mengorbankan orangnya sendiri semata-mata untuk menutup kelemahan dan isu-isu yang ditelanjangkan di dada-dada akhbar. Bukan itu saja, untuk menyakinkan kembali sokongan orang Cina dan India terutamanya, maka mangsa juga mestilah terdiri dari keturunan mereka kerana orang Melayu ‘senang percaya’ manakala penyokong Pas dan PKR adalah ‘kerbau yang dicucuk’ hidung, mudah untuk ‘syaitan bisu’ memperbodohkan mereka.

Ketika para pemimpin PR mula berhimpun di Plaza Masala, rakyat tertanya-tanya kenapa mereka menuduh dan menyalahkan SPRM dengan begitu mudah, sedangkan pihak polis masih menjalankan siasatan. Mereka juga menyatakan orang Cina kalau sudah buat salah dan kesalahan yang mereka lakukan itu mula dibongkar, maka jalan penyelesaiannya ialah dengan bunuh diri. Ada juga menyatakan tidak mustahil ketika Teoh berjalan pulang setelah disoal siasat oleh SPRM, beliau telah dibunuh oleh mereka yang takut segala rahsia mereka terus terbongkar. Jadi jalan penyelesaiannya ialah membunuh Teoh dan mayatnya dicampak di bangunan Masalam supaya SPRM atau BN akan dipersalahkan.

Tidak mustahil semua ini perancangan dan strategi ‘syaitan bisu’ hanya untuk menutup kesalahan dan penipuan mereka lakukan dan ianya telah didedah dan dibongkarkan oleh media. Kita jadikan Peristiwa September 11, dimana World Trade Centre dan penghuninya dijadikan mangsa, maka perancang strategi menuding jari kepada penjuang Islam yang melakukannya. Maka halal lah bagi mereka menghancurkan bumi Afghanistan dan Iraq serta lebih memalukan ia turut disokong oleh bangsa Arab sendiri.

Inilah antara sikap dan cara bangsa Yahudi yang sanggup membunuh manusia hanya semata-mata untuk terus berkuasa dan mendapat sokongan politik. Ia menjadi ikutan dan budaya di Negara kita, di mana mereka sanggup ‘mengorbankan’ orang sendiri dan ia diambil kesempatan dengan menuding jari kepada orang lain supaya rakyat akan marah dan bangkit membuat bantahan. Mereka lebih suka menimbulkan huru-hara dan mewujudkan suasana tidak tenteram maka senanglah mereka mengambil kesempatan.

Jadi jika benarlah Teoh mati dibunuh, jika benarlah Teoh mati bunuh diri atau sebaliknya, berilah ruang pada polis dan pihak berkenaan untuk menjalankan siasatan dan bukannya menghukum tanpa perbicaraan. Tindakan mengajak rakyat dan para penyokong berhimpunan hanyalah dilihat satu tindakan desperado politik dan takut pada bayangan sendiri.




Akok@Baulu

1 comment:

Anonymous said...

kerana takut kehilangan kuasa.. nyawa org digadaikan..