Sunday 17 August 2008

SIKAP STAR TERHADAP BN

Semalam ramai pelanggan-pelanggan Cafe membincangkan sikap akhbar The Star yang tidak seimbang dalam laporannya terhadap layanan berita dan gambar keganasan penyokong PKR memaki hamun jurugambar dan wartawan akhbar dan agensi berita di hari penamaan calon pilihanraya kecil Permatang Pauh.Berita ini diperkecil kecilkan.

Jika ini dilakukan oleh penyokong penyokong Barisan Nasional maka pastinya akhbar ini akan menyiarkan secara besar besaran di muka satu dan juga turut mengutuknya.Bukan sekali penyokog PKR melakukan keganasan ini.Sebelum ini seorang jurugambar akhbar Cina telah dibelasah oleh mereka.

Di muka dalam pula pada hari yang sama iaitu sehari selepas penamaan calun,akhbar ini menyiarkan Anwar disambut meriah oleh penyokong penyokong Pas.

Abdullah Ahmad Badawi tidak lagi mendapat simpati dari akhbar ini sekalipun didalam keadaan yang runcing dan genting. Ketua Pengarangnya lebih mencintai Ketua Menteri Pulau Pinang.Survival Anwar adalah survival Pakatan Rakyat dan dan survival Pakatan Rakyat adalah Malaysian Malaysia.

Kesimpulannya, atas kepentingan sendiri, akhbar yang memperjuangkan kebebasan bersuara juga bergelumang ekornya dengan tahi.

No comments: